Deodoranta Elveda.

Yıllardır kullandığım deodorantlar beni sürekli rahatsız etmekteydi. Kimi etkisiz, kiminin kokusu parfümü bastıracak kadar ağır, kimi yapış yapış…

Antiperspirantlara-terlemeyi önleyici deodorantlara- oldum olası şüpheli yaklaşırdım, içeriğindeki alüminyum klorid ve türevlerinden dolayı. Bu madde vücuda alındığında kanser ve alzheimer oluşumuna ortam hazırladığından bahseden tıbbi çalışmalar mevcut, fakat günümüz dünyasında öyle değişik yerlerden öyle değişik maddelere maruz kalıyoruz ki, vücuttaki alüminyumun yalnız deodoranttan geldiğini söylemek güç. Aynı şekilde başka bir araştırmada da meme kanserine yakalanmış hastaların çoğu antiperspirant kullanmış çıkıyor. Ama yine de sadece bu yüzden kanser oluşmuş diyemeyiz, çok fazla değişken var bu yönde karar vermemizi engelleyen.  Nihayetinde insan bedeni hakkında bildiklerimiz henüz çok, çok az.

Yani aslında antiperspirant kullanıp kullanmamak tamamen kişisel bir tercih, ki konuda da bilimsel bir dayanağımız yok. Fakat benim kendimde gözlemlediğim, hangi marka olursa olsun, içinde alüminyum olan, olmayan, kristal, taş, ya da “doğal” deodorant, kullandığım istisnasız tüm deodorantlar bende iritasyon ve kuruluk oluşturuyor. Her gün kullanıp bir gün kullanmadığımda ağır ve utanç verici bir koku olabiliyor. Ve bazı günler tüm vaatlere rağmen ne terlemeyi ne de kokuyu engelliyorlar. Para verdiğinle kalıyorsun.

Bir arkadaşım deodorant niyetine limon kullandığını söylemişti. Ben ona cesaret edemedim, gittim limon yağı aldım. Sonuçta kaybedecek bir şeyim yoktu, risksiz bir deney. Kokusuna da bayılırım zaten limonun 😊 🍋.


Yazın en sıcaklarında, Ağustos’ta başladım her gün bir iki damla limon yağı kullanmaya ve 7 aydır kullanıyorum. Vücudum ilk haftada hemen alıştı. Artık çok daha az terliyorum, ve son 7 aydır neredeyse hiç duymadım ter kokumu. 7 ay önce yaklaşık 10 liraya aldığım 20 ml’lik şişe henüz yarısına bile gelmedi hem de. Yani benim için hem güvenli hem de ekonomik bir seçim oldu limon yağı.

Bunun yanında menekşe yağını da denemek istedim. Parfüm gibi bir şey bu menekşe yağı, kokusu çok baskın. Alırken de dikkat etmek lazım, bazı markalar yapraktan, bazıları çiçeğinden yapmış yağı ve ikisinin kokuları çok farklı. Bendeki çiçekten yapılmış (Yapraktan olanı daha odunsu ve erkeksi).Özellikle çok sıcak günlerde fena olmuyor, ama çiçeksi kokuları sevmiyorsanız hiç önermem. Limonun kokusu sürdükten bir iki dakika sonra neredeyse hiç hissedilmiyor ama menekşeyi gün sonunda bile duyabilirsiniz.

edit: Bugün bir arkadaşım odanın öbür ucundan yaklaşıp “Parfümün ne kadar güzel! dedi. Aslında o parfüm değil menekşe yağıydı! 😊

Bu arada lavanta ve çay ağacı yağlarını çok severim ama bu konuda hiç başarılı bulmadım kendilerini, bu da dip not olsun. Tabii marka da çok etkili olabilir. Evde olan yağlarla deneme yapıp hangisi cildinize uygun bulabilirsiniz 😊.

5 thoughts on “Deodoranta Elveda.

  1. ooo yine bi dolu harika fikir! limon yağını en kısa zamanda deneyeceğim. evde çeşit çeşit yağ var ama narenciye kokuları benim de favorim. birinden biri işe yararsa süper olur gerçekten 🙂 teşekkürler!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

