“Ev” Neresi?

Doğduğumdan beri 8 farklı evde yaşadım. Düşününce, kendimi en çok evde hissettiğim yer, üniversitedeki yurdumdu. Yanyana konmuş 2 ranza, onların karşısında da uzun bir masa ve dört dolaptan başka bir şey bulunmayan bu oda, 4 kişinin birlikte yaşayabileceği en dar yerdi. Tahmin edileceği üzere eşya stoğumuz oldukça sınırlıydı, yalnızca kitaplar ve giysiler. Bir de evden getirilmiş birkaç kap kacak.

O dönemde bilmeden bir minimalist olarak yaşıyordum ve yurtta yaşadığım 4 yılı hayatımın en güzel yılları olarak hatırlıyorum. Oldukça üretkendim, çoğu zaman okur ve yazar, ders çalışır ve sosyal aktivitelere katılırdım.

Bugün neden bu yılları hatırlıyorum?

Çünkü hayatımın bir dönüm noktasındayım. İşimi, doğduğum ülkeyi ve sevdiğim adam dışında tanıdığım herkesi geride bırakıp gidebilirim. Bütün bu olasılıklar, “burada gerçekten evimde hissediyor muyum?” sorusunu getiriyor akıllara.

Bu karar aynı zamanda sahip olduklarımı da epey bir sorgulamama neden olacak. Bir bavula ne sığabilir ki? Bugün evdeki her eylemimde, acaba bu eşyayı benimle götürmeli miyim, sorusunu sordum kendime ister istemez. Kepçeden bulaşık deterjanına, bakliyattan kalem kağıda her şeyde bunu sordum kendime. Örneğin okuduğum kitapları mı götürmeliyim, henüz okumadıklarımı mı? Birkaç tabak çanak yanıma almalı mıyım, yoksa orada her şeye baştan mı başlamalı? Orada bu kadar eşya olmadan, gerçekten minimalist bir yaşam tarzı elde edebilir miyim? Ee, beni burada elde etmek konusunda durduran şey ne? Umudu dışarıda ve gelecekte aramak ne kadar doğru?

Olasılıklar sonsuz. Şimdilik geleceğe dair kaygılarım da… Gelecek ne getirir bilinmez, hayıflanmak biraz da boşa olsa gerek.

Leave a Reply

